ماه عسل رمضان ١٣٩٦

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

در چند روزه گذشته در فضاي مجازي ديدگاه هاي مختلفي درباره (ماه عسل) و موضوع هاي آن مطرح شد از اين رو چند نكته را جهت انتقادهاي غيرمنصفانه عرض مي نمايم:

١- يكسري از انسان ها به خاطر نيازها و يا از سر ناچاري مي بخشند ولي برخي افراد نيز هستند كه به خاطر عشق و علاقه كوتاه مي آيند و… در هر صورت بخشش روح بزرگي مي خواهد و اين نوع تصميم در فرهنگ ما از احترام ويژه اي برخوردار هست پس مناسب است اين نوع رفتارها را اشتباه ندانيم و يا مورد تمسخر قرار ندهيم!

٢- در خصوص بحث (بخشش) كار درست اين هست كه موضوع ها را جزئي و موردي ببينيم! (پس در فضاي مجازي به صورت طنز اين موضوع را كه از اين به بعد هر فردي هر كاري دوست داشت انجام بدهد و آخر بخشيده مي شود را مطرح نكنيم)!

٣- در دو مورد از موضوع هاي ماه عسل يعني خيانت مرد و ترك خانواده توسط پدر، فرد يا افرادي كه به نحوي قبلا مظلوم واقع شده بودند راضي به بخشش بودند،
حال يادمان باشد كه ما جاي آنها نيستيم كه بخواهيم بگوييم كار نادرستي انجام داده اند!

٤- همچنين يك عده نيز هستند كه در اين شرايط نمي توانند ببخشند باز هم جاي آنها نيستيم كه قضاوت كنيم!

٥- به تصوير كشيدن زندگي، تفكر و منش افرادي مانند خانم (الهه منصوريان) در روزگاري كه برخي از دختران سرزمين ما قرباني زيبايي هاي ظاهري شده اند خيلي موثر است!

٦- امروز در جامعه ما مخصوصا براي خانم ها نياز به الگوهاي مختلف در همه زمينه ها هست پس افرادي مثل ايشان مي توانند راه درست را به برخي جوان ها نشان بدهند تا به زيبايي هاي دروني نيز بيانديشند و جوان هاي ما از اين طريق مي توانند متوجه بشوند كه تلاش، استقامت و توجه به استعدادهاي منحصر به فرد كه هر انساني دارد راه بهتري است براي رسيدن به هر آن چه كه آرزو دارند!

در نتيجه كمي بي انصافي هست كه برنامه ماه عسل رمضان ١٣٩٦ را با عينك بدبيني قضاوت كنيم!

محمدعلي نژاديان
٩٦/٠٣/١٤

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا