معرفی کتاب موفقیت شناسی در خبرگزاری کتاب ایران (IBNA)

جهت دیدن خبر به لینک ذیل مراجعه شود :

http://www.ibna.ir/vdcj8xevmuqea8z.fsfu.html

نگاه علمی به موضوع موفقیت شناسی در یک کتاب

24 تير 1392 ساعت 13:05
مباحث موفقیت شناسی به صورت مکتوب و منظم برای اولین بار در کتاب «موفقیت شناسی» مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدعلی نژادیان مولف اين اثر بر آن است تا با طرح نظریه‌های مختلف که اصلی‌ترین آن نظریه موفقیت شناسی است، شناخت درستی از موفقیت چه در بعد نظری و چه در بعد عملی آن ارایه دهد.
یکی ازمشکلات جهان امروز این است که هر نسل با توجه به شرایط فعلی خود و پیشرفت علم و تکنولوژی، ادبیات جدیدی را برای موفقیت تعریف می‌کند و همین موضوع باعث اختلاف نظر بین نسل‌ها و حتی جوامع مختلف می‌شود. از گذشته تاکنون صاحبنظران بسیاری تلاش کردند تا موفقیت را تعریف کنند ولی در نهایت اذعان داشتند که موفقیت نسبی است. این کتاب قصد دارد تعریفی صحیح و کامل از موفقیت ارایه دهد تا بتواند ملاک عمل وتشخیص قرار گیرد.
«موفقیت شناسی»، «تاثیر شناخت صحیح از مسایل مهم زندگی در موفقیت شناسی»، «تاثیر شناخت شناسی در موفقیت شناسی»، «تاثیر شناخت اهمیت علوم انسانی در موفقیت شناسی»، «تاثیر انسان شناسی در موفقیت شناسی»، «تاثیر شناخت ماهیت دانش انسان در موفقیت شناسی»، «تاثیر خداشناسی و دین شناسی در موفقیت شناسی»، «تاثیر هدف شناسی در موفقیت شناسی»، «چگونگی نقش عوامل معنوی در موفقیت»، «چگونگی نقش عوامل بازدارنده انسان در موفقیت» و «چگونگی نقش عوامل موثر درونی و بیرونی در موفقیت» عناوین 11 فصل این کتاب را تشکیل می‌دهند.
در بخشی از کتاب پیرامون ظرفیت انسان برای موفقیت آمده است: «بعضی اوقات به دلیل آموزش‌های نادرست و تفکرات غلط که ناشی از عدم آگاهی و شناخت می‌باشد، افراد برای خود محدودیت‌های فکری و عملکردی درست می‌کنند و زندگی و توانایی‌های خود را در همان محدوده تعریف می‌کنند و به اندازه آن، ظرفیت انسان ‌می‌گویند و به این ترتیب عمر خود را صرف یک زندگی نهایتا معمولی می‌نمایند. معمولا افراد در ذهن خود یک خط قرمز می‌کشند و می‌گویند حد و توانایی ما تا اینجاست و به بیشتر از آن فکر نمی‌کنند. لذا باید از این  خط قرمز نترسید و پای خود را آن طرف خط گذاشت و تا می‌شود بزرگ وبزرگ تر فکر کرد.»
نخستین چاپ کتاب «موفقیت شناسی» از سوی انتشارات مهرآیین با شمارگان هزار و 500 نسخه، در 620 صفحه به بهای 30 هزار تومان به بازار نشر عرضه شد.

کد مطلب : 174226

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا