انتخاب محمدعلي نژاديان به عنوان كارآفرين برتر دانشگاهي استان تهران

محمدعلي نژاديان
محمدعلي نژاديان

image

محمدعلي نژاديان
محمدعلي نژاديان

انتخاب محمدعلي نژاديان به عنوان كارآفرين برتر دانشگاهي استان تهران

خبرگزاری صدا و سیما / اجتماعی

4 کارآفرین برتر دانشگاهی استان تهران در دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه تقدیر شدند.
به گزارش خبرگزاری صداو سیما در اولین جشنواره کارآفرینان برتر دانشگاهی استان تهران که با مشارکت 8 واحد دانشگاهی و سازمان تعاون ، کار و رفاه اجتماعی این استان در واحد فیروزکوه برگزار شد از 4 کارآفرین بخش صنعت ، کشاورزی و صنایع غذایی تقدیر شد.
این کارآفرینان بخاطر ثبت اختراع و ایجاد اشتغال در بخشهای مختلف تولیدی نمونه معرفی شدند .
در این جشنواره همچنین از نویسندگان مقالات علمی با موضوع کار آفرینی و ارتباط علم وصنعت با اهدای تندیس تجلیل شد.

منبع: لینک خبر در خبرگزاری صدا و سیما

 

خبرگزاري دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)

جشنواره کارآفرینان برتر دانشگاهی استان تهران برگزار شد/ تجلیل از کارآفرینان برتر
پنج‌شنبه 28 آبان 1394 – 19:00

جشنواره کارآفرینان برتر دانشگاهی استان تهران برای نخستین بار با همت معاونت پژوهش و فن آوری و باشگاه پژوهشگران جوان واحد فیروزکوه و هشت واحد دانشگاهی در استان تهران و مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن شهید آوینی واحد فیروزکوه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار آنا، دراین همایش یک روزه ابتدا دکتر محمود محمودزاده، استاد بنام اقتصاد و معاون پژوهش و فن آوری واحد فیروزکوه ، گفت: کارآفرینی مهم ترین مزیت استراتژیک هرکشوری است که می خواهد در دنیا حرفی برای گفتن در عرصه های اقتصاد و صنعت داشته باشد .
وی تاکید کرد: خلاقیت و داشتن روحیه خودباوری مهمترین شاخصه یک ملت کارآفرین است که می تواند بر سایر اقتصادهای دنیا موفق تر ببیند .
او خام فروشی و اتکا به درآمدهای نفتی را بزرگترین عامل عقب افتادگی کشورهای صاحب نفت دانست و گفت: کشوری که به آسانی بتواند با فروش مواد معدنی درآمد کسب کند درخود نیازی به تلاش و کوشش برای ایجاد تحول اساسی و بنیادین نمی بیند .
محمودزاده تاکید کرد: باید جوانان ما نگرش خودرا به محیط اطراف و امکانات پیرامون عوض کنند و برای این تحول نیاز به خلاقیت و نوآوری وجود دارد .

سپس دو نفراز کارآفرینان برتر دانشگاه های استان تهران در جایگاه قرار گرفتند و درخصوص راه های کسب موفقیت صحبت کردند.
ابتدا مهندس محمد علی نژادیان، از دانشجویان ممتاز دانشگاه آزاد پردیس در رشته مکانیک ، نویسنده کتاب های متعدد در زمینه راه های موفقیت و صاحب کارخانه گروه موتورسیکلت سازی عرفان، جملات خودرا با این عبارت آغاز کرد که موفقیت از خواستن، تلاش کردن و خودباوری آغاز می شود .
او تاکید کرد: یک کارآفرین ابتدا باید بداند چه کاری می تواند انجام دهد و سپس برای رسیدن به اهدافش با تلاش مضاعف ، حرکت کند.
درادامه مصطفی اسفندیار ، مدیر عامل صنایع غذایی دوغ گدوک به عنوان کارآفرینی که توانسته ایجاد برند کرده ، تا 100 نفر اشتغال ایجاد کرده و در شرایط فعلی اقتصاد سودآوری قابل توجه داشته باشد در جایگاه قرار گرفت و گفت: یک مدیر کارآفرین باید اهل ریسک باشد و برکت کار با تلاش و کوشش تولید را بر آسانی سپرده گذاری منابع مالی در بانک ترجیح دهد .
این مدیر موفق و کارآفرین توضیح داد: ارتباط با دانشگاه یک راه کار برای صنایع در جهت برون رفت از وضعیت موجود است زیرا دانشگاه ها می توانند با در دسترس قراردان امکانات وسیع خود در خلق روش های جدید تولید و بازگانی برای بخش های تولید مفید به فاید عمل کنند.
دکتر توفیقیان معاون مدیر کل امور اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هم اظهار کرد : دولت نیز وظیفه سنگینی در حمایت از کارآفرینان بخش صنعت و اقتصاد به عهده دارد .

این مدیر ارشد دولتی ادامه داد: متاسفانه در سالیان گذشته چندان به بحث کارآفرینی توجه نشده است .
 او اقتصادی و سود ده کردن پروژهای دانش بنیان را یکی از وظایف حمایتی دولت و دانشگاه ها دانست و تاکید کرد بخش ارتباط با صنعت می تواند در حل مشکلات بخش های خصوصی و دولتی صنعتی اقتصاد با معرفی افراد خلاق به جامعه مفید باشد .
 در پایان این همایش یک روزه از کارآفرینان برتر حوزه های مختلف به شرح زیر تجلیل به عمل آمد :
 1- مهندس محمد علی نژادیان دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی پردیس
 2- ذکریا شجاع کارآفرین حوزه کشاورزی
 3- مهندس مصطفی اسفندیار مدیر عامل صنایع غذایی دوغ گدوک .
 4- مهندس باقر بیدال وند ، مسئول دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره)
 در ادامه این همایش یک روزه حاضران از نمایشگاه کارآفرینان برتر که با حضور 15 صنعت برتر شهرستان فیروزکوه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه برگزار شده است بازدید به عمل آوردند .
 این همایش با همت دانشگاه ازاد اسلامی واحد فیروزکوه و مشارکت : واحد های : دماوند ، رودهن ، تهران شرق ، تهران شمال ، پرند ، اسلامشهر ، یادگارامام ، تهران غرب ، باشگاه پژوهشگران جوان واحد فیروزکوه و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
 کد خبر: 66340
 لینک خبر در خبرگزاری آنا

لینک خبر در دانشگاه آزاد واحد پردیس:

لینک خبر

 

لینک خبر در دانشگاه آزاد واحد فیروزکوه:

لینک خبر

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا