خبرگزاري دانشگاه آزاد اسلامي (آنا): سازنده «جنبش شهدای غواص»، کتاب «موفقیت‌شناسی دفاع مقدس» را نوشت/ کتابی که قیمت پشت جلد ندارد

خبرگزاری آنا: لینک خبر

سازنده «جنبش شهدای غواص»، کتاب «موفقیت‌شناسی دفاع مقدس» را نوشت/ کتابی که قیمت پشت جلد ندارد
پنج‌شنبه 5 آذر 1394 – 11:48
موفقیت‌شناسی دفاع مقدس
محمدعلی نژادیان، پژوهشگر برتر سال 1393 از سوی دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین کارآفرین برتر دانشگاه‌های استان تهران به تازگی کتابی با عنوان «موفقیت‌شناسی دفاع مقدس» منتشر کرده و در آن به محوریت‌های این عنوان پرداخته است.
محمدعلی نژادیان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا درباره انگیزه‌اش از نوشتن کتاب «موفقیت‌شناسی دفاع مقدس»، گفت: «با مشاهده تشییع پیکر مطهر شهیدان غواص و فضای معنوی ایجاد شده در جامعه و مخصوصا در فضای مجازی، این تحول را همچون جنبشی دیدم که باید ادامه پیدا کند. همچنین مردانگی و ازخودگذشتگی این گل‌های پرپر برای افرادی که آن روز‌ها را فراموش کرده‌اند و کسانی که یا در آن دوران کودکی بودندمثل این حقیر و یا به دنیا نیامده بودند باید الگو شود.»
وی ادامه داد: «شبی که پیکر شهدای غواص تشییع شد در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی صفحه‌هایی را با عنوان «جنبش شهدای غواص» ایجاد کردم و در نیمه شب بیست و نهم خرداد ۱۳۹۴ فکر تالیف کتابی به یاد شهدای غواص به ذهنم خطور نمود تا جنبش معنوی شهدای غواص را به نوبه خود ادامه دهم. »
این نویسنده خاطر نشان کرد: «در واقع انگیزه اصلی تالیف این کتاب شور و حال و جنبشی بود که شهدای غواص با ورودشان در زمانی که جامعه امروز ما نیاز فراوان به روحیه ازخودگذشتگی و ایثار دارد ایجاد کردند. لذا تالیف این کتاب را از تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۹۴هجری شمسی مصادف با ۳ رمضان ۱۴۳۶هجری قمری به طور شبانه روزی آغاز کردم. البته بعضی مطالب این کتاب از تحقیقاتی هست که در گذشته انجام داده بودم و ‌‌نهایت در ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ پیشنویس اولیه آن تحویل انتشارات شد.»
نژادیان درباره ماهیت و محوریت کتاب موفقیت‌شناسی دفاع مقدس نیز اظهار داشت: «همانطور که از نام «کتاب موفقیت‌شناسی دفاع مقدس» مشخص است این کتاب در ظاهر خود دو موضوع را نهفته است. لذا در ابتدا یک توضیح مختصر در خصوص موضوع موفقیت‌شناسی عرض می‌کنم و سپس بحث دفاع مقدس در این کتاب را توضیح خواهم داد.»
وی ادامه داد: «موضوع موفقیت‌شناسی با چارچوبی علمی برای اولین بار در اردیبهشت ۱۳۹۲ بعد از یک سال و نیم تحقیق و پژوهش در علوم انسانی و موفقیت انسان، توسط این حقیر در «کتاب موفقیت‌شناسی» در ۶۲۰ صفحه منتشر شد. همچنین کتاب موفقیت‌شناسی اولین کتاب تالیف شده و انتشار یافته باعنوان و موضوع «موفقیت‌ شناسی» درایران است که با ارائه مبانی موفقیت‌شناسی سعی کرده‌ام به صورت علمی مطرح کنم. یعنی همانطور که هرعلمی از لحاظ هدف، موضوع و روش تقسیم و تعریف می‌شود موفقیت‌شناسی را به همین صورت تالیف کرده‌ام.»
این نویسنده در تشریح بیشتر موضوع «موفقیت‌شناسی» در این کتاب خاطر نشان کرد: «موفقیت در همه موضوعات زندگی یکی از نیازهای اساسی انسان است. از طرفی‌‌ همان طور که در ابتدا بیان شد یکی از مشکلات جهان امروز این است که هر نسل با توجه به شرایط فعلی خود و پیشرفت علم و تکنولوژی، ادبیات جدیدی را برای موفقیت تعریف می‌کند و همین موضوع باعث اختلاف نظر بین نسل‌ها و حتی جوامع مختلف می‌شود.»
وی افزود: «همچنین از زمان‌های گذشته تا به امروز برخی صاحب نظران در سرتا سر جهان سعی نموده ا ند موفقیت را تعریف نمایند ولی در ‌‌نهایت اذعان داشته‌اند که موفقیت نسبی است و دلیل آن‌ها این بوده که ممکن است کاری از نظر فردی موفقیت باشد و از نظر فرد دیگری موفقیت نباشد و به همین دلیل نتوانسته‌اند تعریف کامل و درستی از موفقیت بیان نمایند. این دسته از افراد نهایتا موفقیت را رسیدن به اهداف یا رسیدن به آرزو‌ها یا رسیدن به آنچه که انسان دوست دارد و غیره… تعریف کرده‌اند ولی اولین سوالی که باید از این دسته از افراد پرسید این است که اگر فرد از راه نادرست به هدف یا آرزوی خود برسد یا هدف منفی داشته باشد آیا باز هم می‌شود نامش را موفقیت گذاشت؟! لذا این تعاریف بنا به دلائلی که شرح داده خواهد شد ناقص است! حال نیاز است از موفقیت تعریفی «صحیح، کامل و مطلق» شود تا تمامی نسل‌ها و جوامع بتوانند آنرا ملاک عمل و تشخیص خود قرار دهند.»
نژادیان در پاسخ به این سوال که چرا این کتاب قیمت پشت جلد ندارد، گفت: «چند کتاب تالیف کرده‌ام که تقریبا ۹۰ تا ۹۵درصد آن‌ها را به عنوان هدیه به افراد مختلف جامعه (مسئولین نظام و دوستان و….) تقدیم شده است. من کار تألیف را بر حسب علاقه و وظیفه انجام می‌دهم و برای کسب درآمد نیست و کلیه هزینه‌های تالیفات را خود عهده دار بوده‌ام. در خصوص این کتاب نیز با توجه به اینکه موضوع دفاع مقدس برایم یک موضوع ملی است و صحبت از افرادی هست که ایثارگر و از خودگذشته بوده‌اند، هستند و خواهند بود. لذا ترجیح دادم قیمت پشت جلد نداشته باشد و مانند گذشته عمل کنم. بنابراین این کتاب را تقدیم کرده‌ام به خانواده‌های ارجمند شهدای غواص و ایثار گران گرانقدر و قصد دارام برای مسئولین نظام نیز ارسال کنم.»
کد خبر: 67987

 لینک خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا