نامه محمدعلی نژادیان به حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی

شماره: 9600100

تاریخ: 96/02/31

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

 

حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني

رياست محترم جمهوري اسلامي ايران

 

موضوع: ارائه چند پیشنهاد و نکته مهم برای حفظ کیان کشور

 

باسلام و تحيات

در 29 اردیبهشت 1396 (حضور) و (اتحاد) ملت ايران بار ديگر حماسه اي جاويدان آفريد و نگاه دنيا را به عزم ملي مردم ايران خيره نمود. در این روز ملت مظلوم و شريف ايران به وظيفه خود عمل نمودند و از امروز نوبت دولت محترم است كه (علم، هنر و ظرفيت هاي) خود را در همه زمينه ها به كار گيرد و با دیدی فرا جناحی حرکت نموده و انجام وظیفه نمايد! و امیدوارم بعد از مدتی وعده ها تبدیل به بهانه ها نشود! حال اينجانب ضمن عرض تبریک به حضرتعالی که توانستید مجدد رییس جمهور منتخب ملت ایران بشوید از همه مردم و مسئولین تقاضا دارم با یک (حرکت جهادی و انقلابی) به کمک دولت بشتابند و در مقابل دولت محترم نیز بدون حساسیت و جهت گیری های خاص دست همکاری هر فرد یا گروهی که می تواند صادقانه مشکلی را از کشور حل نماید بفشارد. امروز دیگر دوران رقابت قبل از انتخابات نیست بلکه وقت مجاهدت ملت و مسئولین است تا کشور در همه زمینه ها پیشرفت نماید و از همه مهم تر امنیت و ثبات اقتصادی برقرار گردد. از این رو در ادامه چند پیشنهاد و نکته مهم را جهت حفظ کیان کشور عرض می نمایم:

  • در اين انتخابات شاهد سه گروه از مردم بوده ايم؛ (طرفداران دولت فعلي، منتقدان خواهان تغيير و افرادي كه به هر دلیلی راي نداده اند)! شایان ذکر است که هر كدام از اين اقشار داراي نگرش و خواسته هايي هستند كه دولت محترم نبايد از آنها غافل بشود و با بررسی و توجه به دیدگاه های مختلف بدون جهت گیری حزبی و اعلام (فراخوان حمایت از دولت) چه بسا باعث همراهی و همدلی همه اقشار جامعه برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز 1404 ایران و سیاست های کلی نظام مخصوصا در زمینه های اقتصادی بشود.
  • نكته اميد بخش ديگر اين است كه امروز اکثر موافقان و مخالفان دولت به حضرتعالي تبريك خود را ابلاغ نمودند كه اين خود نشان دهنده (هوش سياسي و ظرفيت بالاي ملت شريف ايران) است و البته گویای این است که اکثریت ملت ایران در این دوره تمکین به قانون، حفظ امنیت و آرامش را در فضای تنش آمیز منطقه بر هر موضوع و خواسته ای مهم تر دانستند و این نکته ای است که سیاست مداران امروز نیز باید از ملت نجیب ایران درس بگیرند تا موقعیت شناسی و زمان شناسی را در خود تقویت نمایند و به خاطر منافع شخصی و یا حزبی کیان کشور را در معرض خطر قرار ندهند. همچنین اين نوع نگرش و رفتار مردم نيز پشتوانه اي براي ايجاد تغييرات مورد توجه آنها است که مسئولین نباید از آن غافل شوند!و در نهایت مناسب است از امروز به بعد با صبر و متانت بیشتر، تدابیری اندیشیده بشود که مسئولین دولت و یا طرفداران تغییر، مطالبی را مطرح نکنند که باعث تنش بین مردم بشود.
  • اگر مردم و مخصوصا جوانان را جذب نکنیم، غریبه ها جذب خواهند نمود! قابل ذکر است که در دوران تبلغات این دوره از انتخابات حاشيه هايي به وجود آمد كه قابل تامل است! زيرا با گسترش فضاي مجازي همه مردم ايران شاهد بودند كه مي شود هر پديده اي را با نگاهي متفاوت نقد نمود! و مي توان با (رفعت بيشتر) در خصوص (افراد يا مسائل مختلف) برخورد كرد و يا براي رفتارهاي هر فردی در جامعه تفسيرهاي گوناگوني نيز ارائه نمود! از اين رو بايد تغيير پارادايمي كه خواسته يا ناخواسته در يك مقیاس كوچك در ديدار يكي از كانديداهاي محترم با يك فرد به وجود آمد و تفسير هاي مختلفي را در پي داشت به فال نيك گرفت و به دور از تفكر جناحي و با ديد مثبت نگاه نمود. همچنین مناسب است قواي سه گانه كشور نيز از اين تجربه استفاده نمايند و با ديد وسيع تر و انعطاف بيشتر (خواسته ها و نيازهاي) مردم را واكاوي نموده و با حفظ خط قرمزهاي قانوني، پاسخي انديشمندانه و به موقع به مطالبات مردم بدهند و اين بزرگ انديشي و جذب اقشار مختلف باعث تحكيم پايه هاي انقلاب اسلامي خواهد شد. حال در اين خصوص نقش دولت براي پيگيري و هماهنگي بين قوای سه گانه کشور و دستگاه هاي مختلف جهت اخذ مطالبات و جذب حداكثري مردم از اهميت بالايي برخوردار است!
  • اينجانب در ابتداي شروع دولت يازدهم در دو تاليف خود براي حضرتعالي آرزوي موفقيت نمودم و قدران اقدامات اوليه دولت محترم بودم ولي بعد از سه سال نقدهايي نيز بر شما وارد دانستم زيرا مشكلات و نقص هايي را ديدم كه با وعده هاي داده شده در قبل و بعد از شروع دولت يازدهم همخواني نداشتند! البته اینجانب اعتقاد دارم همه مشکل ها و تقصیرها به عهده دولت های مستقر در 38 سال گذشته نبوده است زیرا به دلیل (انقلاب) باید تغییرات اساسی انجام می شد که زمان بر بود و هنوز این اتفاق به طور کامل رخ نداده بود که کشور با (جنگ تحمیلی عراق علیه ایران) مواجه شد و بسیاری از زیرساخت ها از بین رفت و از طرفی از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تا کنون (تحریم های مختلفی) علیه ایران وضع شد که از این رو دولت ها با توجه به (محدودیت ها، مشکلات و نیازهای روز) يك سري مسائل را در اولويت قرار دادند ولی واقعیت این است که دولت ها می توانستند با (شعارهای واقع گرایانه تر، اجتناب از خودبینی، تلاش بیشتر، استفاده از کابینه قوی تر، بررسی دقیق تر طرح ها، پروژه ها و سرمایه گذاری ها و همچنین دوری از درگیری و بازی های جناحی و سیاسی، توجه بیشتر به سند چشم انداز 1404 ایران و سیاست های کلی نظام و دقت و بررسی بیشتر در تشخیص و اجرای اولویت ها…) بهتر عمل نمایند!
  • اگر امروز فردی با وجود مشکلات بسیار، هزینه ها، رکود و ریسک بالا به تولید و خدمت مشغول است در حال (جهاد اقتصادی) است. از این رو اميدوارم دولت محترم در چهار سال آينده موضوع (كارآفريني، توليد و اشتغال) را با اهتمام ويژه اي پيگيري نمايد و دلایل نبود انگیزه لازم برای کارآفرینی در اکثر مردم را که به علت وجود موانع، سخت گیری و طولانی بودن اخذ مجوزها، ناهماهنگی های بین سازمان ها و یا سلیقه ای عمل نمودن بعضی دستگاه ها به وجود آمده است را برطرف نماید و همچنین سیستم آموزشی کشور را به سمت (دانشگاه های کارآفرین) هدایت کند و از کارآفرینان که رزمندگان اقتصادی امروز کشور هستند حمایت نموده و علاوه بر (جبران كاستي ها، جلوگيري از فسادهاي موجود و عمل به وعده هاي خود)، گوش شنوا براي شنيدن (انتقادها و پيشنهادها) داشته باشد و در مقابل نيز شاهد تعامل و همكاري همه مردم و مسئولين در دستگاه هاي مختلف با دولت باشيم و با ياري پروردگار بتوانيم با همدلي بيشتر باعث پيشرفت روز افزون ميهن عزيزمان بشويم.
  • از دولت محترم تقاضا دارم از توجه به نسل جوان كشور و استفاده آنها در بدنه دولت غافل نشود چرا كه چهره هاي استعداد درخشان بسياري در بين جوانان كشور وجود دارد و اگر به موقع در اين خصوص تدبير نشود به جاي (نخبه سازي) شاهد (نخبه سوزي) خواهيم بود!

در نهایت از خداوند متعال توفيق حضرتعالي را در تامین آسایش و امنیت کشور و همچنین اجرای  وعده ها و خواسته های به حق مردم مسالت می نمایم.

                     محمدعلي نژاديان

عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان (دانشگاه آزاد اسلامي)

                  31/02/96

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا