شراكت

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

باسلام و عرض ادب

موضوع: شراكت

احتراما به استحضار مي رساند يكي از دوستان امروز تماس گرفت و براي تاسيس يك كارخانه توليدي مشورت خواست لذا اولين نكته اي كه خدمت اين دوست عزيز عنوان كردم بحث (شراكت) بود كه به دليل اهميت اين موضوع، نكات ذيل را به طور خلاصه با شما دوستان به اشتراك مي گذارم و اميدوارم مفيد واقع شود:

١- با افرادي شريك بشويد كه خوش حساب باشند، امانت دار باشند و علاوه بر شجاعت و جسارت، (فكر و دل بزرگي) داشته باشند. لذا از شراكت با افرادي كه قدرت تشخيص و درك و فهم درست از (كار بزرگ و شما) را ندارند تحت هيچ شرايطي شريك نشويد و فكر نكنيد كه اين طور افراد بعدا به درك بهتري مي رسند و درست مي شوند! اين نكته قابل ذكر است كه در صورت ادامه كار با چنين افرادي (پول، اعتبار و شخصيت اجتماعي) خود را در معرض خطر قرار مي دهيد! (جهت تشخيص صحيح يادتان باشد اگر فرد يك يا دوبار خط قرمزهاي روابط با شما را رد كرد منتظر سومي نباشيد…)!

٢- اگر هر جاي كار متوجه شديد كه در انتخاب هاي خود اشتباه كرده ايد و شركاي شما اهل (دو رويي، فريب، دروغ و كارهاي غير متعارف مثل نزول خوري و ربا) هستند و از طرفي حرف گوش كن و اهل مشورت نيستند هر جاي كار كه بوديد و هر چقدر كه زحمت كشيده ايد عيب ندارد و به فكر ضرر مادي آن لحظه و سودهاي فرضي آينده نباشيد و حتما از آن شراكت جدا بشويد! چرا كه در دراز مدت قطعا شما اگر ضرر مادي هم نكنيد از دست اين افراد دچار پيري زودرس مي شويد!

٣- بنا به دلايل بسياري اگر با كسي شريك نشويد بهتر هست ولي اگر نياز به شريك داريد توصيه مي كنم با بيش از دو نفر شريك نشويد!

٤- حتما با افراد (جوان و كاردان) شريك بشويد! زيرا كار در جامعه امروز دوندگي ها و ريزه كاري هاي بسياري دارد!

٥- ترجيحا هر كدام از شركا يك تخصص اصلي در كار را داشته باشند!

٦- سعي كنيد افرادي را انتخاب كنيد كه به خداوند، دين و آخرت اعتقاد كامل داشته باشند (قابل ذكر است كه اگر اعتقادات قلبي و عملي به اصول دين نداشته باشند قطعا با مشكل مواجه خواهيد شد. اين طور افراد با توجيه خود هر كار منفي را مثبت جلوه مي دهند و از انجام هر گونه نامردي و سوءاستفاده دريغ نخواهند كرد)!

٧- همچنين افرادي را انتخاب كنيد كه دروغ گو و فريب كار نباشند (لذا به ظاهر افراد اكتفا نكنيد؛ بعضي افراد ظاهر مثبتي دارند و در واقع ظاهر را حفظ مي كنند ولي ذاتشان پليد است)!

٨- اصل موفقيت در زندگي اين است كه انسان در مسير صراط مستقيم حركت كند و بتواند به عاقبت بخيري برسد و اگر ميلياردها تومان ثروت كسب كرده باشد در نهايت با دو متر كفن از دنيا خواهد رفت! لذا بايد با افرادي شريك بشويد كه (هم فكر، هم شخصيت و هم جنس) خودتان باشند در غير اين صورت دنيا و آخرت خود را از دست خواهيد داد!

باتشكر
محمدعلي نژاديان
٩٦/٠٥/٠٣

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا