سرمقاله شماره1 نشریه موفقیت شناسی

نشریه موفقیت شناسی

فصلنامه فرهنگی و اجتماعی- سال اول/ شماره1/ بهار 1397

سرمقاله

محمدعلی نژادیان- مدیر مسئول

خداوند را شاکریم که بهاری دیگر را تجربه نمودیم و در فصلی که زمین با اراده خداوند گوهر وجودش را به ما نشان می دهد و زنده بودن و ابدی ماندن را به ما یادآور می شود، توانستیم از طریق نشریه موفقیت شناسی با شما خوبان ارتباط برقرار نماییم و امیدواریم از طریق این تعامل باعث تکامل یکدیگر بشویم.

دوستان عزیز، ما انسان ها نیز گوهری در وجود خود داریم که تلفیقی از (تجربیات، علم، هنر و توانایی های خاصی) است که می توانیم یک (اثر ناب) خلق کنیم، حتی اگر آن اثر یک جمله باشد. فقط کافی است خود را باور کنیم و عمیق تر ببینیم! کمال نیز همین است یعنی رشد و به فعلیت رساندن استعدادهای فطری انسان در جهت قرب الهی. چرا قرب الهی؟! زیرا اگر جهت ما خداوند نباشد مسیر را گم خواهیم کرد و اسیر و گرفتار اثر خود می شویم در صورتی که ما خود اثر وصف ناشدنی خداوند هستیم که خواست ما با اراده و اختیار خود به رحمت برسیم و راه حق را برگزینیم. حال برای همه انسان های خدا باور آرزو می کنم در تمام طول عمر خود، عرض زندگیتان آنقدر بزرگ بشود تا علاوه بر خودتان، وجود ارزشمند شما باعث خیر و برکت دیگران نیز بشود.

 هموطنان عزیزم، سال ١٣٩٦ با تمام جذابيت ها و حوادث تلخ و شيرين آن تمام شد!

حال وقت آن است كه كارنامه يك سال گذشته خود را مرور نماييم و ببينيم چه كرده ايم؟ آباد كرده ايم؟ يا خراب كرده ايم!

مردم سرزمينم سال ها سپري شد تا آن شويم كه هستيم! به چه بهايي و به چه قيمتي! آيا ارزش آن را داشت؟!

در زندگی، خودمان به چه رسیدیم؟ دیگران را به چه رساندیم؟

چند سال دیگر یا چند روز دیگر در این دنیا هستیم؟ که می داند؟

مردم سرزمینم بیایید تا وقت هست بسازیم!

بزرگ ترین چیز را… خود را … که اگر خود را بسازیم همه چیز آن طور که باید ساخته می شود!

پس تا دیر نشده بیاییم نقشه زندگی خود را مرور نماییم تا بدانیم کجا بوده ایم؟ چرا آنجا بوده ایم؟ کجا هستیم؟ چرا اینجا هستیم؟ کجا می خواهیم برویم؟ چرا آنجا می خواهیم برویم؟

 اگر به غير از دغدغه نيازهاي خودمان، دغدغه ديگران و ميهن عزيزمان را داشته ايم، قطعا مسير كمال انساني را به درستي طي طريق نموده ايم!

اگر لقمه ناني درآورده ايم بدون آن كه حق و ناحق كنيم، بدون آن كه دلي را بشكنيم، بدون آن كه ظلمي را مرتكب بشويم، بدون آن كه قضاوت نادرستي نماييم، مي توانيم به خود اميدوار باشيم كه در مسير انسانيت و صراط مستقيم قدم برداشته ايم!

 

هموطنان عزيزم امروز مافیای (فرهنگی و اقتصادی) در حال جنگ خاموش با ایران است!

اگر فردي خودخواهي كند، اگر منفعت طلبانه به فعاليت هاي روزمره خود نگاه نماید، خواسته و ناخواسته در صف دشمنان ايران قرار گرفته است؛ چرا كه وضعيت سخت مردم مظلوم را مي بيند و ظلم مي كند! پس اگر در انجام وظايف خود كوتاهي كرده ايم وقت را غنيمت بشماريم و تا آنجا که امکان دارد جبران کنیم!

حال وقت آن است که ببینیم در سال 1397 چه کارهایی می توانیم انجام بدهیم؟! یادمان باشد که نتیجه تفکرات و عملکرد امروز ما در فردا جاری و باقی خواهد ماند، پس خیلی ساده بگویم خوب فکر کنیم و عمل نماییم، ما فقط برای خودمان نیستیم!

همچنین برای تحقق شعار سال 1397، اجرای اقتصاد مقاومتی و گسترش کارآفرینی نیاز به بسترهای فرهنگی، جهادی، دینی و معنوی داریم از این رو:

1- نیاز به حرکت های جهادی و انقلابی داریم و پیش زمینه این نوع حرکت ها اصلاح افراط و تفریط ها و فرهنگ سازی است که نتیجه این موضوع تضمین همیشگی پیشرفت و استقلال کشور خواهد بود.

2- اقتصاد مقاومتی دفاعی مقدس در برابر جنگ اقتصادی است و کارآفرینی نیز ابزاری است برای رسیدن به این هدف. البته نکته مهمی را که باید توسط مدارس و دانشگاه ها آموزش داده شود و توسط مسئولان سیاست گذاری گردد این است که کارآفرینی باید منجر به بهبود شرایط اجتماعی بشود زیرا با در نظر داشتن چنین ترازویی، اولویت کارآفرینان جهت کارآفرینی نیازهای واقعی و مهم کشور خواهد بود.

3- اگر ایران اقتصاد اول جهان بشود ولی نتواند ضعف ها و مشکلات فرهنگی که به دلائل مختلف در طی سال های گذشته به وجود آمده است را بر طرف کند هر روز به ناهنجاری های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و… اضافه خواهد شد. درنتیجه فرهنگ، اقتصاد و سیاست در هر جامعه ای به هم مرتبط است و تغییر دهنده و تنظیم کننده هم هستند!   

4-  نکته ای که باید مد نظر داشته باشیم این است که فرهنگ حکم فرمان را دارد که جهت حرکت در اقتصاد و سیاست را می تواند تغییر بدهد. حال اگر به موقع اصلاحات فرهنگی صورت پذیرد، اقتصاد و سیاست در مسیر درست حرکت می نماید و اگر تغییرات و تنظیمات فرهنگی به موقع انجام نشود ممکن است اقتصاد و سیاست به ته دره سقوط کند. لذا هر تغییر نگرش در امور اقتصادی و سیاسی نیاز به اصلاحات فرهنگی دارد.

5-  هر فردی در جامعه باید در مواجه با (جنگ های خاموش مافیای اقتصادی و فرهنگی) با اتخاذ روش های مناسب از کیان کشور دفاع نموده و ضربه های اقتصادی و فرهنگی دشمنان را دفع نماید. از این رو نیاز است نسبت به مسائل اعتقادی و فرهنگی حساس تر باشیم تا در برابر سفسطه های دشمنان و سختی های نبرد، مردم و مخصوصا نسل نوجوان و جوان ما در مسیر خود دچار لغزش نشوند و با ثبات قدم حرکت نمایند. البته بعضی اوقات ممکن است به دلیل عدم توجه کافی و یا رفتارهای نامناسب نوجوانان و جوانان را به جای جذب دفع نماییم و با این کار خودمان با دست خود ثروت انسانی کشور را هدر بدهیم. همچنین مسئولین باید به خاطر داشته باشند که برای پیشرفت اقتصادی و ایمن نمودن کشور در برابر هجوم دشمنان نیاز به همین جوان ها و اتحاد و همدلی مردم هست، پس مناسب است هر چه سریع تر برنامه ریزی و اصلاحات لازم صورت پذیرد.

اميدوارم سال ١٣٩٧ براي همه ايرانيان پر از بركت باشد و بتوانيم در مسير كمال انساني قدم برداريم!

در نهایت از خداوند بهترین تقدیر را که همان عاقبت بخیری است برای شما و همه مردم ایران خواستارم.

موفق باشید

نشریه موفقیت شناسی
نشریه موفقیت شناسی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا