چه معیارهایی برای «گوگل» مهم است؟

من كيستم؟ برای گوگل فقط محتوا مهم نیست! گوگل به هویت نویسنده هم نگاه می‌کند.

گوگل از سال ٢٠١٤ مفهوم ارزيابى كيفيت خود را معرفى كرد ولى از سال  ٢٠٢٢ با اضافه كردن معيار (تجربه) اين موضوع را عمق بيشترى داد.

در واقع، هویت نویسنده، کلید اعتماد گوگل هست.

یعنی نویسنده فقط یک اسم نیست بلكه یک موجودیت دیجیتال مهم هست.

در واقع مخاطب باید بداند چه کسی پشت محتواست! یعنی فقط محتوای خوب کافی نیست.

پس اگر وب‌سایت دارید يا خبرنگار، نويسنده و پژوهشگر هستيد حتما با مفهوم E-E-A-T (تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد) آشنا شوید:

  • تجربه(Experience): آیا نویسنده تجربه واقعی دارد؟
  • تخصص(Expertise): آیا نویسنده دارای دانش و تخصص لازم در زمینه مورد نظر هست؟
  • اعتبار(Authoritativeness): شما تا چه اندازه منبع معتبری برای کسب دانش در مورد یک موضوع هستید؟
  • اعتماد (Trustworthiness): ایجاد شفافیت در مورد نویسنده و منابع، و ارائه اطلاعات دقیق و قابل اعتماد. به طور خلاصه همان بخش «درباره ما» در وب‌سایت‌ها یا مشخصاتی که در بالا یا پایین مطالب درج می‌شود (مانند نام و نام خانوادگی، سمت و تخصص شما).

انتهای پیام/

خبرنگار
محمدعلی نژادیان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا