محمدعلی نژادیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: تاریخ همیشه قضاوت درست را درباره انسانها می کند!

کد خبر:۴۶۳۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ – ۰۲:۳۴
 جهت دیدن خبر لطفا به لینک ذیل مراجعه شود:
محمدعلی نژادیان نویسنده کتاب “موفقیت شناسی”:
تاریخ با تمام فراز و نشیب ها و تحریف ها و تبدیل های منفعت‌طلبان و ناآگاهان همیشه قضاوت درست را درباره انسان‌ها می‌کند.

محمدعلی نژادیان نویسنده و پژوهشگر موفقیت در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران گفت: استاد شهید مرتضی مطهری می فرماید: اگر بگوییم انسان بدون این که خودش به سوی خدا حرکت کند باید بسوی انسان ها برود (مثل مکتب های مادی انسانی امروز) برای نجات انسان ها ،هیچ کاری از او ساخته نیست و دروغ مطلق است. در طول تاریخ کسانی توانستند انسان ها را نجات دهند که اول خودشان نجات پیدا کردند.نجات انسان ها یعنی چه؟ نجات انسان ها از چه چیز؟ از اسارت طبیعت؟ از اسارت انسان های دیگر که معنایش آزادی انسان است.اینها درست است اما چیزی که مقدم بر اینها ست نجات انسان از نفس اماره خود و از خود محدودش است و تا انسان از خود محدودش نجات پیدا نکند هرگز از اسارت طبیعت و اسارت انسان های دیگر نجات پیدا نمی کند.
نمونه ای از این بیداری و نجات را می توان در خطبه حماسی امام علی (ع) که هنگامی که لشکر معاویه آب را بر لشکر امام علی (ع) بستند بیان نمود. ایشان جمله ای گفتند که هیجانی در همه ایجاد نمود. فرمودند: ای مردم زندگی یعنی چه ؟ مردن یعنی چه ؟ آیا زندگی یعنی راه رفتن بر روی زمین و غذا خوردن و خوابیدن ؟ آیا مردن یعنی رفتن زیر خاک ؟ خیر ، نه آن زندگی است و نه این مردن. زندگی آن است که بمیرید و پیروز باشید و مردن آن است که زنده باشید و محکوم دیگران و با این جمله اصحاب حضرت با دو حمله لشکر معاویه را وادار به عقب نشینی کردند و به آب رسیدند و…(نهج البلاغه خطبه 51)
نمونه بزرگ تر و فراگیر تر دیگری از بیداری و نجات که برای تمام انسان ها تا روز قیامت در تاریخ به وقوع پیوست قیام امام حسین (ع) است.
امام حسین(ع) نه تنها رمز آزادی و آزادگی و ظلم ستیزی را به همه مظلومان عالم نشان داد بلکه راه زندگی سعادتمندانه و سربلندی دو دنیا را در عمل به همه ما انسانها نشان داد. حال من وشما مخاطب این عبارت هستیم : آیا کمک کننده ای هست که مرا (دین خدا را) یاری دهد؟
در زندگی روزمره تک تک ما ، همواره فرصت یاری دین خدا و امام حسین(ع) و عاشورایی شدن فراهم است.
کافیست عاشورایی باشیم، کافیست آزاده باشیم ، کافیست دلبستگی خود را به دنیا کم کنیم کافیست بگذاریم و بگذریم…تا به جاودانگی نیکو برسیم.
می گویند یکی از دلایلی که حر عاقبت بخیر شد رد نکردن خط قرمزها بود… مثلا او در مجادله با امام حسین (ع ) حرمت خاندان امام حسین (ع) و مخصوصا خانم فاطمه زهرا (س) رو نگه داشت و …در اخر نام او به نیکی در تاریخ باقی ماند ولی زبیر چهل سال پای رکاب پیامبر شمشیر زد ولی به دلیل عدم حفظ خط قرمزها عاقبت خوبی برای خودش رقم نزد.
به راستی خط قرمزهای زندگی من و شما چیست ؟ آیا خشم و غضب و منافع شخصی و گروهی و لذت جوییها و قضاوتهای نابجا درباره دیگران …می تواند ما رو به هدف برساند؟ پس بیایید با خود و خدای خود عهد ببندیم که خط قرمزها رو بشناسیم و از آنها رد نشویم.
و این را هم بدانیم که تاریخ با تمام فراز و نشیب ها و تحریف ها و تبدیل های منفعت طلبان و ناآگاهان همیشه قضاوت درست را درباره انسان¬ها می کند. زیرا وعده خداوند است که حق بر باطل پیروز است. همانطور که بعد از حدود 1400 سال…هنوز مظلومیت و شجاعت امام حسین (ع) و ظلم شمر و یزید در دلها زنده است و خواهد بود و با وجود دشمنی و سعی و تلاش بسیاری از افراد در گذشته و حال هیچ کدام از ناآگاهان و منفعت طلبان نتوانسته اند حرکت و راه امام حسین (ع) را با توجیحات و دروغ پردازی ها در تاریخ خدشه دار کنند و نخواهند توانست زیرا در قرآن کریم آمده است:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ (سوره محمد آیه 7) ای مومنان اگر دین خدا را یاری کنید خداوند شما را یاری می کند( و بر دشمنانتان  پیروز می گرداند) و گام هایتان را استوار می دارد.  انتهای پیام/ اس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا