خبرگزاری کتاب ایران: تشریح جایگاه دین به عنوان زیربنای موفقیت انسان

جهت دیدن خبر به لینک ذیل مراجعه شود:

http://www.ibna.ir/vdciryaz5t1av32.cbct.html

تشریح جایگاه دین به عنوان زیربنای موفقیت انسان

18 آذر 1392 ساعت 12:05
کتاب «موفقیت شناسی» نوشته محمدعلی نژادیان می‌کوشد با ارایه «نظریه موفقیت‌شناسی» اهمیت و جایگاه دین را به عنوان زیربنای موفقیت انسان با دلیل و برهان شرح داده شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مطرح کردن فلسفه موفقیت‌شناسی که در حقیقت ابداع و تعریف ابعاد برای موفقیت است، یکی از نکات برجسته این کتاب محسوب می شود. در واقع، ابعاد «هستی، آگاهی، چرایی، چیستی و چگونگی» برای موفقیت در این کتاب مطرح شده‌اند تا تعریف دقیق و کاملی از موفقیت حاصل شود.
مخاطبان در 11 فصل با عناوین مختلف این کتاب آشنا می‌شوند. «موفقیت‌شناسی»، «تاثیر شناخت صحیح از مسایل مهم زندگی در موفقیت‌شناسی»، «تاثیر شناخت‌شناسی در موفقیت‌شناسی»، «تاثیر شناخت اهمیت علوم انسانی در موفقیت‌شناسی»، «تاثیر انسان‌شناسی در موفقیت‌شناسی»، «تاثیر شناخت ماهیت دانش انسان در موفقیت‌شناسی»، «تاثیر خداشناسی و دین‌شناسی در موفقیت‌شناسی»، «تاثیر هدف‌شناسی در موفقیت‌شناسی»، «چگونگی نقش عوامل معنوی در موفقیت»، «چگونگی نقش عوامل بازدارنده انسان در موفقیت» و «چگونگی نقش عوامل موثر درونی و بیرونی در موفقیت» عنوان های اصلی این کتاب به شمار می‌آیند.
همچنین ابداع و تعریف مبانی موفقیت‌شناسی، نظریه موفقیت‌شناسی، نظریه عشق، نظریه زیبایی انسان و نظریه‌های مختلف دیگر درباره مسایل مهم زندگی با دلیل و برهان و استفاده از آیات قرآن کریم و احادیث و روایات که منسوب به معصومین(ع) هستند، از جمله مباحث اصلی‌اند که در کتاب بر آن‌ها تاکید شده است.
به عقیده مولف، «یکی از مشکلات جهان امروز این است که هر نسل با توجه به شرایط فعلی خود و پیشرفت علم و تکنولوژی، ادبیات جدیدی را برای موفقیت تعریف می‌کند و همین موضوع باعث اختلاف نظر بین نسل‌ها و حتی جوامع مختلف می‌شود. از گذشته تاکنون صاحب‌نظران بسیاری تلاش کردند تا موفقیت را تعریف کنند ولی در نهایت اذعان داشتند که موفقیت نسبی است. این کتاب قصد دارد تعریفی صحیح و کامل از موفقیت ارایه دهد تا بتواند ملاک عمل وتشخیص قرار گیرد.»
نخستین چاپ کتاب «موفقیت‌شناسی» از سوی انتشارات مهرآمین با شمارگان هزار و 500 نسخه، در 620 صفحه و به بهای 300 هزار ریال به بازار نشر عرضه شده است.

کد مطلب : 187924

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا