نسل نوجوان و جوان درخطرند!

نسل نوجوان و جوان درخطرند!

…باید توجه داشته باشیم که اگر غذای سالم به مردم داده نشود مردم به دنبال غذای ناسالم خواهند رفت! اگر نسل نوجوان و جوان ما تغذیه روحی و فکری مناسب و به موقع نشوند قطعا از جاهای دیگر تغذیه خواهند شد! که خود این موضوع آسیب های فردی و اجتماعی بسیاری را در بر دارد…
…باید گفت در زمانه ای زندگی می کنیم که اسلام در خطر نیست، نسل نوجوان و جوان درخطرند. آیا همین نسل امروز نباید پرچمدار اسلام در آینده باشد؟! البته موضوع این نیست که نباید برای پیش برد و گسترش اسلام تلاش کرد و به این موضوع توجه نشود. ترویج دین اسلام وظیفه اعتقادی و اصلی همه مسلمین است بلکه در سال های گذشته با جریان های مختلفی روبرو بوده ایم که به دلیل یا بهانه در خطر بودن اسلام هر کدام تاثیرات مثبت و منفی زیادی به بارآوردند. یک روز کتاب آقای دکتر علی شریعتی ممنوع بود و حواشی خاص خود را داشت و یک روز آزاد شد و مراسم های یادبود و بزرگداشت برای ایشان برگزار می شود! یک روز بحث جناح چپ و راست یک نسل را در خود حل نمود و خواندن روزنامه ایران و همشهری نشانه چپ بودن و خواندن کیهان و اطلاعات نشانه راست بودن افراد بود و امروز چپی ها و راستی ها جای خود را با هم عوض می کنند!
آیا وقت آن نرسیده که بدون تعصب افراطی به مسائل نگاه کنیم؟! آیا درست عمل نمودن و به موقع عمل نمودن، به گسترش اسلام کمک نخواهد کرد؟… (کتاب موفقیت شناسی فرهنگی و اقتصادی، محمدعلی نژادیان، 1393)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا