تحلیل محمدعلی نژادیان از پشت پرده شبکه های اجتماعی درست بود!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

٢ سال پيش محمدعلى نژاديان در (كتاب موفقيت شناسى دفاع مقدس) در خصوص تفكر پشت پرده و شيوه عملكرد شبكه هاى اجتماعى در صفحه ٢٩ اين كتاب تحليلى را ارائه نمود كه امروز با اعتراف (شان پاركر) از موسسان و مديران سابق فيسبوك صحت نتيجه گيرى ايشان معلوم شد. انشاالله از اين پس به تحليل هاى پژوهشگران دقت و توجه لازم بشود تا در زمان مقتضى اقدامات پيشگيرانه و كنترلى صورت پذيرد:

اعتراف مدیر سابق فیس بوک به سوء استفاده از ضعف های روانی انسان‌ها

شان پارکر یکی از موسسان فیس بوک و رئیس سابق این شرکت :

هدف از ابداع فیس بوک این بود که افراد نهایت وقت و حداکثر زمانشان را در آن سپری کنند و به همین علت دکمه لایک به آن اضافه شد تا کاربران به آپلود محتوای بیشتری ترغیب شوند. در واقع ما با این کار از آسیب پذیری روانی انسان ها سوءاستفاده کردیم.

fna.ir/a23ue5
@Farsna

متن كتاب موفقيت شناسى دفاع مقدس صفحه ٢٩:

٤- امروز مافیای فرهنگی و اقتصادی در حال جنگ خاموش با ایران است!
این حقیر بعد از بررسی، تحقیقات و پژوهش های بسیار مخصوصا در فضای مجازی، به یک وجه مشترک در نحوه عملکرد مافیای فرهنگی و اقتصادی رسیدم؛ این مافیا چند موضوع را به موازات هم اعمال می کنند! آنها با استفاده از علوم مختلف از جمله روان شناسی و جامعه شناسی سعی می کنند جذابیت ها ی بیرونی را با میل ها و گرایش های فطری انسان و نیازهای روز افراد منطبق کنند و با دروغ پردازی و ایجاد توهم در هدف های خود، آنها را اغفال می کنند و برخی افراد جامعه (مخصوصا قشر نوجوان و جوان) نیز به دلیل عدم آگاهی از لایه تفکری و مدیریتی مافیای اقتصادی و فرهنگی و جذابیت های صوری که آنها ایجاد می کنند (مانند شبکه های هرمی)، خواسته یا ناخواسته در مسیر جریان سودجویانه آنها قرار می گیرند و نمونه دیگر که با همان روش در فضای مجازی و دیگر رسانه ها (از جمله شبکه های مختلف اجتماعی و بازی های مختلف که در فضای مجازی وجود دارد) انجام می دهند و برخی افراد خیلی راحت در مسیر بهره برادری آنها قرار می گیرند و به این طریق مافیا به هدف خود می رسند! این مصداقی از جنگ نرم است.

5-یکی از بزرگ ترین اهداف جنگ نرم این است که می خواهند افراد جامعه از شبکه های اجتماعی و بازی های موجود در آنها (که دارای جذابت های ویژه برای مخاطبان خود هست)، استفاده کنند! تا وقت مفید افراد جامعه تلف بشود. آنها می خواهند افراد جامعه را از واجبات مهم زندگی غافل کنند و در حقیقت می خواهند زمان تفکر درباره پیشرفت در زندگی را از نیروی مولد جامعه بگیرند. لذا نوجوانان و جوانان ما باید قبل از استفاده از لایه کاربری یک شبکه اجتماعی به لایه مدیریتی و تفکری پشت پرده آن پی ببرند و یا حداقل محاسن و معایب آن را بشناسند و با این آگاهی فقط از محاسن آن استفاده نمایند.

محمدعلی نژادیان
محمدعلي نژاديان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا