درباره برخی از افرادی که بهواسطه برنامههای تلویزیونی یا فضای مجازی معروف شدهاند

این متن بهطور خاص اشاره به کسی دارد که ظاهراً دیپلم هنرستان دارد و نوشتهاند که دارای مدرک دکترای کسبوکار است (البته انشاءالله که دارد)، کسی که معمولاً در صدا و سیما، فضای مجازی و رسانهها مردم را به راه و کار درست در کسبوکار دعوت میکند، کسی که در جامعه بدون شناخت علمی و کافی از ویژگیهای نسل جدید، نسخه کار و بیکاری برای جوانان میپیچد ولی خود در جلسات خصوصی اقتصادی و صنفی دربهدر دنبال به اصطلاح «ارزهای دولتی» است و دیگرانی را که نتوانستند ارز دولتی بگیرند، بلند در حضور خودشان و حدود ۱۰۰ نفر بیعرضه خطاب میکند (یک شاهد از صد نفر اینجانب هستم)!
بدینوسیله چند پیام مهم به سازمانها و نهادهای مختلف ارائه میکنم. این پیامها درباره افرادی است که صرفاً خوب حرف میزنند، اما در عمل بدون پشتوانه علمی و تخصصی سخن میگویند یا شیوههای کسبوکارشان با گفتههایشان تفاوت زیادی دارد. در ادامه، متن کامل این پیامها را میخوانید.
- پیام به دستگاههای نظارتی و اطلاعاتی: مراقب برخی از افرادی که صدا و سیما آنها را به چهرههای اجتماعی تبدیل کرده است، باشید. این افراد میتوانند به باورها و ارزشهای اجتماعی آسیب برسانند و در عین حال از منابع کشور و روابط اجتماعی خود سوءاستفاده کنند.
- پیام به بیت رهبری: در دیدارهای سالانه فعالان اقتصادی با رهبر انقلاب، شایسته است که درباره ترکیب مدعوین دقت بیشتری صورت گیرد. بدیهی است که رهبر انقلاب شخصاً در جزئیات مربوط به دعوت هزاران فعال اقتصادی ورود مستقیم ندارند، اما انتظار میرود سازوکار انتخاب و دعوت افراد از دقت بیشتری برخوردار باشد. پیشنهاد میشود پیش از دعوت از چهرههای اقتصادی، دستکم استعلامهای لازم از نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه انجام شود تا از حضور افرادی که ممکن است سوابق اقتصادی منفی دارند، جلوگیری گردد.
- پیام به دانشگاهها و سایر نهادها: هر شخصیتی که بهواسطه صدا و سیما یا نفوذ کلام مطرح شده است و دنبالکننده زیادی در فضای مجازی دارد، لزوماً صاحبنظر علمی یا دارای صلاحیت تخصصی برای سخنرانی و اثرگذاری در محیطهای علمی نیست. مناسب است که دانشگاهها و دستگاههای مختلف، پیش از دعوت از هر شخصیت حقیقی یا حقوقی، معیارهای روشن و علمی برای تشخیص صلاحیت علمی و حرفهای افراد در نظر بگیرند. مراقب باشید که چه کسانی را وارد فضای علمی و آموزشی میکنید. فضای کسبوکار جدید نیاز به استفاده از افرادی دارد که پشتوانه علمی بالا دارند، فعال و آشنا در حوزه کسبوکارهای نوین هستند و توانایی انتقال تجربیات واقعی و کاربردی به نسل جوان را دارا میباشند. ورود افراد فاقد صلاحیت به این محیطها، علاوهبر ایجاد سردرگمی و گمراهی در میان فعالان و دانشجویان، میتواند اعتماد عمومی به نهادهای علمی و آموزشی را نیز تضعیف کند.
فراموش نشود که پیشگیری و مراقبت به موقع، موثرتر و مقرونبهصرفهتر از درمان مسائل اجتماعی است.
انتهای پیام/



