معرفی کتاب موفقیت شناسی در خبرگزاری جمهوری اسلامی (IRNA)

برای دین خبر به لینک ذیل مراجعه کنید:

كتاب موفقيت شناسي منتشر شد

کدخبر :

80746245(3432649)

تاریخ مخابره :

۱۳۹۲/۰۴/۳۱

زمان مخابره :

۱۲:۰۳

تهران – موضوع موفقيت شناسي به صورت مكتوب و منظم براي   اولين بار در كتاب «موفقيت شناسي» اثر محمدعلي نژاديان طرح و منتشر شد.

 نگارنده اين اثر به زباني ساده بحث نظريه موفقيت شناسي را در يازده فصل بيان كرده است كه مخاطبان بتوانند شناخت درستي از  موفقيت و بعد نظري و عملي آن پيدا كنند.
به گزارش ايرنا ، وي معتقد است كه تحول و موفقيت فقط با وجود تكنولوژي در زندگي ايجاد نمي شود ، بلكه آنچه حائز اهميت است ، تحول در نگرش انسان و داشتن فكر برتر است. از اين رو راز موفقيت هر انساني را خود شناسي ، خدا شناسي و جهان شناسي بيان كرده است.
در اين اثر مطالب به همراه آيات و اشعار بيان شده است .
اين كتاب قصد دارد تعريفي صحيح و كامل از موفقيت ارايه دهد تا بتواند ملاك عمل وتشخيص قرار گيرد. همچنين سعي شده تا اهميت و جايگاه دين به عنوان زير بناي موفقيت انسان با دليل و برهان شرح داده شود .
در باب موفقيت كتاب هاي زيادي ترجمه شده كه با وجود محاسن زيادي كه در آنها وجود دارد از پرداختن به يك موضوع در آن اجتناب شده و آن ماهيت و حقيقت موفقيت است .
بيشتر راهكارهاي مثبتي جهت رسيدن به اهداف و آرزوهاي انسان مطرح شده كه در جاي خود بسيار پسنديده و ارزشمند است، در اين كتاب سعي شده كه با ارائه مباني موفقيت شناسي ، نظريه موفقيت شناسي و تعريف ابعاد براي موفقيت اين خلا برطرف شود و به صورت ريشه اي تر و سازمان يافته تري به ماهيت و حقيقت موفقيت پرداخته شود.
اين اثر در يازده فصل تدوين شده كه «موفقيت شناسي»، «تاثير شناخت صحيح از مسايل مهم زندگي در موفقيت شناسي»، «تاثير شناخت شناسي در موفقيت شناسي»، «تاثير شناخت اهميت علوم انساني در موفقيت شناسي»، «تاثير انسان شناسي در موفقيت شناسي»، «تاثير شناخت ماهيت دانش انسان در موفقيت شناسي»، «تاثير خداشناسي و دين شناسي در موفقيت شناسي»، «تاثير هدف شناسي در موفقيت شناسي»، «چگونگي نقش عوامل معنوي در موفقيت»، «چگونگي نقش عوامل بازدارنده انسان در موفقيت» و «چگونگي نقش عوامل موثر دروني و بيروني در موفقيت» عناوين اين فصل ها به شمار مي رود .
در بخشي از كتاب در مورد فلسفه موفقيت شناسي آمده است : زماني كلمه موفقيت مفهوم پيدا مي كند كه روحي در آن دميده شود و آن روح چيزي نيست جز دميده شدن يك هدف مثبت ، حال اگر به دليل بروز مشكلات ، موانع فردي كه هدف مثبتي داشته است براي رسيدن به هدف خود به راه هاي غير قانوني ، غير اخلاقي و نادرست متوسل شود، موفقيت ماهيت خود را از دست مي دهد و مي شكند و مفهومي به نام شكست به وجود مي آيد . در اين حالت حتي اگر فرد به هدف مثبتي كه داشته برسد ، نمي توان گفت كه او موفق شده است بلكه فردي شكست خورده است .
نخستين چاپ كتاب «موفقيت شناسي» از سوي انتشارات مهرآمين با شمارگان يكهزار و ۵۰۰ نسخه، در ۶۲۰ صفحه به بهاي ۳۰ هزار تومان به بازار نشر عرضه شد.
فراهنگ (۲)**۱۶۳۰**۱۵۸۸

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا