معرفی کتاب موفقیت شناسی در خبرگزاری مهر

لطفا جهت دیدن خبر به لینک ذیل مراجعه شود:

http://www.mehrnews.com/detail/News/2111906
کد خبر: 2111906
بازدید:
نظرات :
تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۵/۱۹ – ۱۲:۰۱
فرهنگ و ادب > بازار نشر

کتاب موفقیت شناسی منتشر شد
کتاب «موفقیت شناسی» تالیف محمدعلی نژادیان از سوی انتشارات مهرآمین منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در فصل اول کتاب موفقیت‌شناسی با ارائه مبانی موفقیت‌شناسی، نظریه موفقیت‌شناسی و فلسفه موفقیت‌شناسی سعی شده است با نگاهی علمی موضوع موفقیت‌شناسی مطرح شود. در این بخش، دو ایده کاربردی ارائه شده است: اضافه شدن یک درس با موضوع موفقیت‌شناسی به واحدهای عمومی دانشگاه‌ها و تاسیس مراکز موفقیت‌شناسی در حوزه‌های مختلف.

در بخش دیگری از این کتاب با ارائه نظریه موفقیت‌شناسی سعی شده تا اهمیت و جایگاه دین به عنوان زیربنای موفقیت انسان با دلیل و برهان شرح داده شود. نویسنده در حوزه فلسفه موفقیت شناسی، به دنبال تعریف ابعاد هستی، آگاهی، چرایی، چیستی و چگونگی برای موفقیت است.

در بخشی از كتاب آمده است: زمانی كلمه موفقیت مفهوم پیدا می‌كند كه روحی در آن دمیده شود و آن روح چیزی نیست جز دمیده شدن یك هدف مثبت، حال اگر به دلیل بروز مشكلات، موانع فردی كه هدف مثبتی داشته است برای رسیدن به هدف خود به راه‌های غیرقانونی، غیراخلاقی و نادرست متوسل شود، موفقیت ماهیت خود را از دست می‌دهد و می‌شكند و مفهومی به نام شكست به وجود می‌آید. در این حالت حتی اگر فرد به هدف مثبتی كه داشته برسد، نمی‌توان گفت كه او موفق شده است بلكه فردی شكست خورده است.

این کتاب شامل 11 فصل است با عناوین موفقیت‌شناسی تاثیر شناخت صحیح از مسائل مهم زندگی در موفقیت شناسی، تاثیر شناخت‌شناسی در موفقیت شناسی، تاثیر شناخت اهمیت علوم انسانی در موفقیت شناسی، تاثیر انسان‌شناسی در موفقیت شناسی، تاثیر شناخت ماهیت دانش انسان در موفقیت شناسی، تاثیر خداشناسی و دین‌شناسی در موفقیت شناسی، تاثیر هدف‌شناسی در موفقیت شناسی چگونگی نقش عوامل معنوی در موفقیت، چگونگی نقش عوامل بازدارنده انسان در موفقیت و چگونگی نقش عوامل موثر درونی و بیرونی در موفقیت.

کتاب موفقیت‌شناسی همچنین دارای یک سخن آخر (نظریه عشق)، مقاله‌ای با عنوان زندگی، تجارت، عاقبت بخیری و همچنین فهرست منابع و مآخذ است. این كتاب از سوی انتشارات مهرآمین با شمارگان 1500 نسخه، در 620 صفحه به بهای 30 هزار تومان به بازار نشر عرضه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا