محمدعلى نژاديان: نقص در سیستم پرورش و فرهنگ

خبرگزارى آنا:

محمدعلى نژاديان:

نقص در سیستم پرورش:

دو نکته مهمی که برای #کارآفرین شدن نیاز هست (#ریسک و #خلاقیت) است و این خود نیاز به اعتماد به نفس دارد ولی برخی والدین با نحوه تربیت اشتباه اعتماد به نفس و حس #کنجکاوی کودکان خود را که لازمه کارآفرینی هست می‌گیرند.

اغلب افراد زمانی متوجه استعداد‌ها و عدم توانایی‌های خود می‌شوند که کمی دیر شده است.

قابل ذکر است که اگر استعداد افراد به موقع کشف نشود دو نوع ضرر به خود و جامعه می‌زنند: اول اینکه کاری که شایسته آن‌ها است و توانایی آن را دارند انجام نمی‌دهند و دوم کاری که به عهده این افراد گذاشته می‌شود به درستی انجام نخواهد شد!

نقص در سیستم فرهنگی:

اغلب والدین دوست دارند فرزندانشان #دکتر یا #مهندس بشوند و از این نکته غافل هستند که آن چیزی که امروزه #سواد را تکمیل می‌کند کسب #مهارت‌های مختلف است. از این رو اگر خانواده‌ها می‌خواهند فرزندانشان موفق بشوند صرفا نباید به فکر مقطع تحصیلی و یک رشته خاص باشند زیرا آنچه فرزندان آن‌ها را در آینده قبل از هر چیز دیگری تهدید می‌کند، #مدرک_گرایی است!

در ‌‌نهایت خانواده‌ها باید از دوران کودکی در کنار تحصیل فرزندان خود شرایط کسب مهارت‌های مختلف را با توجه به استعداد آن‌ها مهیا کنند و مدارس و دانشگاه‌ها نیز مناسب است برای این موضوع اهمیت ویژه‌ای قائل شوند و هر چه سریع‌تر نسبت به رفع نقص‌ها و مشکلات اقدام کنند و تا زمانی که اصل فدای فرع بشود؛ یعنی رشته‌های محاسبه نشده ارائه بشود تا دانشگاه‌ها تعطیل نشوند و به کیفیت، نتیجه و عواقب آن کاری نداشته باشند باید همچنان نظاره گر #مهاجرت #نخبگان و استعدادهای درخشان کشور باشیم و به قول استاد گرانقدر جناب آقای پروفسور مجتبی شمسی‌پور چیزی تحت عنوان «فرار مغز‌ها» نداریم و آنچه وجود دارد «فراری دادن مغز‌ها» است!
http://www.ana.ir/news/238279

@successology

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا