فهم و تجربه

دانشگاه و مدرسه علاوه بر مهارت بايد طورى برنامه ريزى كند كه فهم و تجربه را سبب شود. وقتى صرفا سيستم آموزشى ما تئوريك است و دانش آموختگان با كوله بارى از آموزش هاى تئورى وارد جامعه مى شوند، چه توقعى مى توان داشت كه آن علوم آموخته شده به درستى در عمل اجرا و استفاده شود. (در مسائل مربوط به علوم پايه اگر اشتباهى رخ دهد اسمش را مى توان خطا گذاشت و با ازمايش هاى بيشتر مى شود به نتايج درست تر رسيد ولى در علوم انسانى كه با انديشه طرف هستيم، اگر اشتباهى رخ دهد، انواع خرافات و اعتقادات مسموم و مذموم توليد مى شود كه ممكن است يك جامعه را براى سال ها و قرن ها به انحطاط بكشاند و بنيان خانواده ها را دگرگون كند).
محمدعلى نژاديان
٩٨/٠٥/١٢

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا