انگیزه تالیف کتاب

 

انگیزه تالیف کتاب:

در سال های گذشته چندین مقاله در حوزه تخصصی کار خود نوشته ام که در یکی از مجلات داخلی به چاپ رسید و با نوشتن یک مقاله متفاوت با عنوان “زندگی تجارت عاقبت بخیری” در سال 1387 و نتیجه مثبت آن انگیزه تالیف کتاب در درونم ایجاد شد. عده ای به اینجانب گفتند که مقاله فوق بر روی آنها خیلی تاثیر گذاشته است و از این حقیر خواستند که بیشتر بنویسم.

لذا از آن زمان تصمیم به تالیف یک کتاب گرفتم ولی مشغله کاری مانع می شد تا شروع نمایم. حدودا دو سال از این تصمیم گذشت تا در مورخ 28/11/1389 در سومین مجمع جهانی مدیریت که به مدت دو روز در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما تهران برگزار شد، شرکت نمودم.

بیشتر مبحث سخنرانان نیاز و ضرروت به ایجاد تغییرات بود تا بشود به اهداف مورد نظر رسید. لذا همین موضوع توجه بنده را به خود جلب نمود و شروع به مرور اهدافی نمودم که آنها را به تاخیر انداخته بودم و اولین موردی که در ذهنم خطور نمود تالیف کتاب بود. در نتیجه این بار بر خود وظیفه و تکلیف دانستم تا تالیف کتاب را آغاز نمایم و با انرژی مثبتی که از این همایش گرفته بودم دقیقا از فردای آن روز مقدمات کار را آماده نمودم.

قابل ذکر است اولین الگو و موضوع برای شروع تالیف کتاب اول خود (موفقیت شناسی) مقاله فوق الذکر بود و همین که قلم به دست گرفتم و شروع به تحقیقات نمودم با لطف و یاری پروردگار دید نظام یافته ای پیدا نموده و هر روز ایده هایم برای این کتاب تکمیل تر می شد.

در نتیجه از مورخ 30/11/1389 حدود یک سال و نیم روزانه حداقل 8 ساعت کار تحقیقاتی و پژوهشی در علوم انسانی و موضوع موفقیت انجام داده ام و در سمینارها و دوره های کوتاه مدت علمی مختلف شرکت نمودم که نتیجه آن تالیف کتاب “موفقیت شناسی” است.

قابل ذکر است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذر 1391 هجری شمسی مجوز نشر کتاب موفقیت شناسی را صادر نمود و در اردیبهشت 1392 منتشر و در نمایشگاه بین المللی کتاب رونمایی شد.

همچنین کتاب موفقیت شناسی اولین کتاب تالیف شده و انتشار یافته با عنوان و موضوع “موفقیت شناسی”  در ایران است که با ارائه مبانی موفقیت شناسی سعی کرده ام به صورت علمی مطرح نمایم . یعنی همان طور که هر علمی از لحاظ هدف ، موضوع و روش تقسیم و تعریف می شود موفقیت شناسی را به همین صورت تالیف نموده ام.(توضیحات کامل تر در سایت قسمت آثار چاپ شده – کتاب موفقیت شناسی ارائه شده است).

امیدوارم این اثر بتواند قدمی در ایجاد و ترویج موضوع موفقیت شناسی در راستای پاسخگویی به نیازهای نسل امروز و فردا باشد و زمینه تالیف کتاب های ارزنده تری را در این مبحث فراهم آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا