انتقاد محمدعلي نژاديان به متن منتشر شده در سايت اقاي دكتر مهدي خزعلي در خصوص نقد جنگ تحميلي عراق عليه ايران و…كه مدتي هست در فضاي مجازي در حال انتشار است

به نام خدا

هموطنان گرانقدر مراقب صحبت ها و متن های پوپولیستی و مردم پسند باشید!
این حقیر مدتی است متنی را در فضای مجازی در خصوص نقد جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و مبحث انرژی هسته ای می بینم تا این که امروز صحت این متن را جستجو نمودم و آن را در سایت آقای دکتر مهدی خزعلی یافتم!
حال چند نکته مهم در این خصوص برای رفع ابهام برخی هموطنان گرانقدر عرض می نمایم:
1- در قسمتي از متن ایشان آمده بود: (…جنگ ایران و عراق را با آن همه خسارات برای ملت، نعمت خواندیم!)
الف: در ابتدا مناسب است یادآوری نمایم که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تدافعی بود نه تهاجمی یعنی این عراق بود که به ایران حمله نمود که این اتفاق ریشه در چند موضوع مهم دارد:
– مناقشات مرزی از دوره عثمانی
– تحریک آمریکا (به دلیل سرنگون کردن انقلاب مردمی زیرا ریشه انقلاب مردمی، خودشناسی است و نتیجه آن استقلال و خوداتکائی ملت هاست و این با سیاست چپاول و استعمار ملت های خاورمیانه، توسط زورگویان منافات دارد).
– اهمیت جنوب ایران به دلیل نفت، گاز و موقعیت استراتژیک که برای دولت بعثی وسوسه کننده بود و موارد دیگر…
ب: اگر ایران دفاع نمی کرد طبق پیشبینی اولیه صدام ظرف سه روز قرار بود به تهران برسد و ایران را فتح کند! حال اگر ایران از خود دفاع نمی کرد و به تصرف دولت بعثی عراق می افتاد و امروز نیز درگیر گروه های تروریستی مثل داعش بودیم آیا این برای ملت ایران نعمت بود؟!
ج: آیا در جنگی که پنهان و آشکار همه دنیا متحد دولت بعثی عراق شده بودند و ایران مقتدرانه ایستادگی کرد، این اقتدار برای ایران نعمت نبود؟! آیا اعتماد به نفسی که ایران در زمان جنگ نسبت به خود پیدا کرد و روحیه خود اتکایی را در ایران زنده نگاه داشت نعمت نبود؟! آیا وحدت بین ارتش، سپاه و نیروهای مردمی نعمت نبود؟! آیا ناامید شدن دشمنان ایران از شکست انقلاب مردمی ایران نعمت نبود؟! آیا نبوغ و خلاقیت های تکنیکی و تاکتیکی دفاعی که در آن سال ها به وقوع پیوست نعمت نبود؟! آیا الگو شدن اراده ملت ایران برای مبارزه با استعمار نعمت نبود؟! آیا نتیجه همه این موضوعات برای ایران امنیت مرزی امروز نیست؟! آیا بیداری اسلامی نتیجه ایستادگی ایران در برابر ظلم نیست؟!
2- در جایی دیگر از متن ایشان بحث انرژی هسته ای و کمک به حزب الله، سوریه و یمن …به نقد کشیده شده است! حال در اینجا این حقیر چند سوال از ایشان دارم:
– چرا زمانی که امریکا و متحدانش به افغانستان و عراق و…حمله کردند برنامه ای برای حمله به ایران ترتیب ندادند؟! مگر نمی توانستند در آن تاریخ به بهانه های مشابه به ایران حمله کنند؟! پس چرا جرات حمله به ایران را نداشتند؟! آیا غیر از این است که آنها قدرت نظامی و نفوذ ایران در منطقه را پیش خود اعتراف دارند؟!
– آیا غیر از این است که آنها می دانند مردم ایران فرهنگ مقاومت، شهادت و ایثار دارند؟!
– آیا برای حفظ اقتدار و به دست آوردن تکنولوژی های نو نباید هزینه کرد؟! آیا امنیت مرزی امروز ایران نتیجه یکسری هزینه ها نبوده است؟!
– آیا مستشاران نظامی در منطقه برای مقابله با تروریست ها علاوه بر کمک به کشورهای همسایه و مسلمانان، نفوذ و ورود تروریست ها را به ایران در خارج از مرزهای ایران نبسته اند؟!
– آیا امروز قدرت های بزرگ برای مقابله با تروریست ها دست یاری به سوی ایران دراز نکرده اند؟! آیا این مسائل نعمت نیست؟!
3- هموطنان عزیز همانطور که در زندگی هر شخصی هزینه هایی صورت می پذیرد که ارزش بعد معنوی آن از بعد مادی بیشتر است و به حفظ حیات یک خانواده کمک می کند و آن را زنده نگاه می دارد در بعد کلان و در حد یک کشور نیز به همین صورت است. یعنی بعضی هزینه ها، هزینه ی حفظ حیات و زندگی یک کشور است. لذا در مجموع باید همیشه مراقب سفسطه ها و مغالطه کاری ها بود؛ باید استدلال هایی که ممکن است ظاهر درست داشته باشند و در واقع غلط هستند را مراقب بود. در پایان اشاره می کنم طبق اخلاق اسلامی اینجانب به نقد سخن پرداختم نه صاحب سخن چرا که این حقیر سراپا تقصیر کوچک تر از آن هستم که بخواهم کسی را نقد کنم.

محمدعلی نژادیان

پنجم دیماه هزارو سیصدو نود و چهار هجری شمسی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا